vliegveld lima - Reisverslag uit Lima, Peru van harmien bonte - WaarBenJij.nu vliegveld lima - Reisverslag uit Lima, Peru van harmien bonte - WaarBenJij.nu

vliegveld lima

Door: harmienbonte

Blijf op de hoogte en volg harmien

29 September 2010 | Peru, Lima

Ola ola,

Voorlopig zijn we nog in Lima en heb ik voldoende tijd om te schrijven vanuit de luchthaven van Lima!

Normaal gesproken hadden we bijna in het vliegtuig gezeten, ware het niet dat het vliegtuig overboekt is!
We konden kiezen. Of hier nog een nacht in een hotel blijven of vannacht om 0.00 uur vliegen en morgen in Madrid overnachten.
We hebben voor het laatste gekozen omdat morgen ook niet zeker is of we wel vanuit Lima kunnen vertrekken.
Balen maar het is niet anders.
Aan de andere kant...komen we ook nog eens in Madrid.
Als het allemaal goed gaat, komen we vrijdagavond a.s. thuis.
Anne en Kim komen ons w.s. ophalen, tenminste, als "de chauffeur" ook kan rijden!

We hebben nog een paar leuke dagen in Lima gehad. We zijn naar Miraflores geweest, een van de betere wijken in Lima. Bovendien een stuk schoner en je wordt er minder benauwd van de benzinedampen en alle herrie. (Ja, ik word ook een dagje ouder).

Er wonen ruim zeven miljoen mensen in Lima. God, wat een drukte in de straten. Een hoop getoeter, veel autoverkeer en onbegrijpelijk dat het allemaal - net - goed gaat met al die auto's. Het past allemaal net!
Lima heeft veel mooie gebouwen, maar ik vind het geen mooie stad. Het deed me qua stad aan Praag denken, mooie gebouwen en pleinen maar op de een of andere manier donker en triest.

We hebben het restaurant gevonden dat gerund wordt door franse nonnen!
Een prachtig mooi koloniaal pand. Bij binnenkomst was dat zeker het geval. Het resaurant zelf leek meer op een grote - ongezellige - balzaal.
De nonnen deden hun uiterste best om contact met ons te maken. Theo zei: " Ik ken eigenlijk maar èèn franse zin. "Voulez vous couchez etc etc" Ik zei: " Wacht daar nog maar even mee, laten we eerst maar een hapje gaan eten" :)
En na het eten.....was het dan zover!!ja hoor......We kregen een briefje in onze handen (gedrukt) waarop het Ave Maria stond geschreven. We werden uitgenodigd om mee te zingen met de nonnen. Gelukkig hadden we net ons eten op, want het AVe Maria zingen is èèn, met volle mond het Ave Maria zingen twee!
De nonnen hadden zich verspreid over de -bijna lege - zaal.
Ik probeerde net zo hoog te zingen als de non die zich links naast ons had geinstalleerd. Ik hoorde mezelf zingen en het deed me denken aan de tijd dat ik mijn oma naast me in de kerk hoorde zingen.(Er kwam wel geluid uit maar het was niet om aan te horen!) Theo deed als "goed katholiek" ook zijn uiterste best.
(Het leek meer op mummelen dan op zingen). Het refrein -Ave Maria - zong hij uit volle borst mee. De nonnen waren hier behoorlijk van onder de indruk want het viel me op dat ze elke keer nadrukkelijk naar Theo keken :)
Ik vroeg of we nog korting kregen voor het meezingen, maar dat zat er niet in. Zie je wel, zusters van liefde en krengen van barmhartigheid!

Lieve mensen, ik houd het schrijven nu echt voor gezien!
Maak er een mooi weekend van en we spreken elkaar!

Liefs, Harmien







  • 30 September 2010 - 14:44

    Stans:

    Dit hoort ook bij reizen, ik snap wel dat jullie nu naar huis willen. Naar jullie lieve dochters. Toch nog weer bedankt voor het laatste verhaal met je leuke humor harmien.
    tot bels, xxx stans.

  • 01 Oktober 2010 - 06:08

    J.kol66@het Net.nl:

    Welkom thuis,

    Harmien bedankt voor je prachtige reisverslagen.Het was erg leuk om met jullie mee te reizen. De foto s willen we ook nog wel graag zien.

    Goede vlucht en tot ziens

    Groetjes Jan en Aly.


  • 01 Oktober 2010 - 09:50

    Ineke:

    Nu het toch wat langer duurt, "mijn gedicht".
    Je hebt iemand nodig,
    stil en oprecht.Die als het erop aan komt voor je bid en voor je vecht.
    Pas als ze een aantal weken afwezig is,
    zeg ik wat een gemis.

    Is dit geen sublieme afsluiting van jullie trip.Of komt er nog weer een verslag dat jullie in Madrid vast zitten.

    Tot gauw?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2010

vliegveld lima

27 September 2010

Lima

26 September 2010

Machu Picchu

22 September 2010

cusco

19 September 2010

cusco en zo
harmien

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 27153

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Thailand/Myanmar

05 September 2010 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: