Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van harmien bonte - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van harmien bonte - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: harmienbonte

Blijf op de hoogte en volg harmien

08 September 2010 | Peru, Arequipa

Dag lieve mensen

Sinds gisteren zitten we in Arequipa.
We zijn met een binnenlandse vlucht van Lima naar Arequipa gevlogen. Ik had verwacht dat het een klein gammel vliegtuigje zou zijn die van links naar rechts en van voor naar achter zou vliegen maar dat viel reuze mee!
Op het vliegveld aangekomen, hebben we een hostel uit onze gids *geprikt¨.
Eeen toeterende chauffeur heeft ons naar de plaats van bestemming gebracht.
Het stikt hier werkelijk van de taxi´s, echt lopende band werk.
Ze toeteren als idioten, kunnen bumperkleven als de beste, rijden soms wel en dan weer niet met lichten aan, hebben lak aan overstekdende voetgangers en willen allemaal als eerste een kruising bereiken zo lijkt het wel.

Arequipa is een mooie en sfeervolle stad. Arequipa wordt ook wel de witte stad genoemd omdat veel gebouwen en huizen wit zijn gemaakt.
De stad heeft ongeveer 1 miljoen inwoners en in het centrum ligt een heel mooi plein het plaza de Armas (volgens mij hebben ze in elke stad een plein met die naam).
We zitten schuin tegenover het klooster genaamd Santa Catalina.
Aangezien ik iets met kloosters en nonnen heb hebben we vanochtend een bezoek aan het klooster gebracht.
In dit klooster wonen nu nog 30 nonnen tussen de 18(!) en 90 jaar.
Het klooster was een oase van luxe en men had er een goed leven. Je moest veel geld meebrengen om in dit klooster te kunnen wonen. Het interieur was luxe aangekleed, er werd gesproken en veel geld uitgegeven door de nonnen en elke non had haar eigen bediende. Ja, zo had ik ook wel non willen worden.

Een bezoek aan het klooster was zeer de moeite waard! Veel warme kleuren, een warms sfeer, mooie muziek op de achtergrond en heel veel kleurrijke bloemen in de patio´s. De nonnen die er nu nog wonen willen liefde zijn voor iedereen die op deze aardbodem vertoeven. Ja, zo ken ik ook nog een paar nonnen die dezelfde mening hadden over liefde uitstralen, maar daar kwam nog een klein zinnetje achteraan....

Morgenvroeg, ja echt vroeg - worden we om 03.00 uur a-m met een bus opgehaald. We gaan een trekking doen van drie dagen naar de Colca Canyon.
We wandelen dan gemiddeld drie uur per dag. Dan kunnen we eindelijk onze spiksplinternieuwe bergschoenen goed uitproberen!

Nog één ding en dan stop ik er weer mee. Vanochtend om zes uur hoorden we achter onze deur flinke knallen. Mijn nieuwsgierigheid won het van mijn angst.Ik deed de deur open en zag op straat dat er vuurwerk was afgestoken. Ik dacht minstens dat er 10 dode mensen op straat lagen.
Toen we er een paar uur later langs liepen was er een mannetje - van nog geen anderhalve meter - bezig om de rotzooi weer op te ruimen. Toen we bij de kassa van het klooster stonden hoorden we weer dezelfde knallen.. Kon dat kleine kereltje weer overnieuw beginnen...

Tot de volgende keer maar weer.

Liefs, Harmien

  • 08 September 2010 - 20:35

    Anne En Kim:

    Hoi pap en mam, wat leuk om dit van jullie te lezen. We kijken eruit om een nieuw verhaal te lezen! Dikke kus

  • 09 September 2010 - 09:58

    Henny:

    Hoi Theo en Harmien,

    Erg leuk om dit te lezen!
    Geniet ervan,blijf je verhaal volgen,liefs uit Rolde en goed oppasn!

  • 09 September 2010 - 15:56

    Liesbeth:

    Ha, wat leuk, zo'n weblog!! Volg jullie verhalen en volgens mij gaat het wel goed daar, met al die kleine peruaantjes...Theo, al genoten?
    Hier alles goed. Hebben met Kim en Anne Kim's verjaardag ingeluid, gezellig.
    Nu heb ik lekker vakantie en verheug me op Sicilie.
    Lieve vrienden, geniet en blijf schrijven!
    Dikke kus

  • 10 September 2010 - 06:24

    Annita :

    Heerlijk op deze manier reis ik een beetje mee in je rugzak.Wat een avontuur zeg!Veel wandelplezier en genieten!!!!!! dikke kus Annita

  • 10 September 2010 - 15:00

    Jenny :

    leuk om zo met jullie mee te reizen. Theo, hou Harmien in de gaten dat ze niet teveel naar de nonnen gaat (en andersom).
    Je weet maar nooit met die katholieken.

    Geniet ervan Jenny en Harry

  • 22 September 2010 - 17:05

    Annelies(annie):


    Ha Harmien

    Jij iets met nonnen??
    Gedraag je ernaar dan!
    Wat leuk allemaal om te lezen. Geweldig wat een ervaringen doen jullie op.

    Gr Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 September 2010

vliegveld lima

27 September 2010

Lima

26 September 2010

Machu Picchu

22 September 2010

cusco

19 September 2010

cusco en zo
harmien

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 27165

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Thailand/Myanmar

05 September 2010 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: