In het zwembad van mister Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu In het zwembad van mister Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu

In het zwembad van mister Chang

Blijf op de hoogte en volg harmien

18 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Sawadee!
Geen dag is hetzelfde. Bah, wat een cliché. Natuurlijk is geen dag hetzelfde. Vandaag is het woensdag(?) en gisteren was het dinsdag(?).
Ik heb soms werkelijk geen idee welke dag of datum het is hier en dat wil ik graag zo houden!

Mister Chang vraagt me elke dag of ik happy ben.
Nou, zei ik, gelukkig zijn is in mijn ogen een ruim begrip.
Gelukkig zijn is soms ook geluk hebben en meestal heb ik dat geluk.
Gelukkig maar, zei mister Chang.Ja, gelukkig wel, zei ik
Ja, en zo voer ik heel wat diepgaande gesprekken met die man:-))

Deze week vroeg mister Chang mij ook of ik nog wensen heb.
Om eerlijk te zijn, ja ik heb wensen en voor hier heb ik een speciale wens.
"En dat is"? "Nou", zei ik, ik durf het eigenlijk niet te zeggen want het is best wel een rare wens".
"Vertel het maar" zei mister Chang heel geduldig.
Nou, mister Chang..."Het is een diepe wens" dus dat vertel je niet zomaar aan iemand.
"Dat is waar" zei mister Chang.
"Eigenlijk heb ik voor die wens iemand erbij nodig, en dat zou jij kunnen zijn"!
Mister Chang ging op t puntje van zijn stoel zitten en zei..." zeg t maar...ik ben overal voor in"! (Dat dacht ik al mister Chang!)
Dus ik dacht.."Wat kan mij het ook schelen, ik zeg t gewoon"!
Hou je vast mister.."Ik zou heel graag, maar dan ook heel graag samen met jou in dit zwembad...uh..nou ja, ...."
"Toe maar", moedigde hij mij aan, "zeg het(!) Oke, zei ik, ik zal er niet langer omheen draaien "SYNCHROONZWEMMEN", zei ik, ik zou heel graag hier in dit zwembad met jou willen synchroonzwemmen!

Mister Chang zei naderhand dat hij het heel knap van mij heeft gevonden dat ik mijn verlangen had geuit. Gelukkig (alweer).

De volgende dag kwam mister Chang bij me en zei dat hij wel met mij "in zee" wilde gaan.
Goh, wat was ik blij...ik was zooo blij dat ik heeel spontaan zei.-.ja sorry hoor, t vloog me er zo maar uit - "Senk joe Sjang"
Hij vertelde dat hij had gezien dat ik hele fraaie "bommetjes" in het water had gemaakt. Dat had ik wel in de gaten, dat ie dat vond, want na één dag bommetjes te hebben gemaakt in het voetenbad, mocht ik van mister mr Chang al naar het grote bad!

En nu zijn de voorbereidingen voor t synchroonzwemmen in volle gang.
We vormen een goed koppel.
Mister Chang is meer van de techniek en ik ben "zeg maar" meer van de ideeën.
Nu heeft mr Chang in het zwembad al een soort "route" gemaakt, (zie foto) maar daar ben ik t nog niet helemaal mee eens. Ik word met de dag leniger maar om te gaan synchroonzwemmen aan de rand van het bad, nee, zo lenig ben ik nu ook weer niet.
Ik heb mister Chang voorgesteld om allebei n roze strik op ons hoofd te dragen tijdens de voorstelling. Met een lintje zo onder de kin door, zodat dat wat meer "body" geeft en zodat we dan toch n beetje op elkaar lijken.
Nu had mister Chang in de schuur nog een oude handnaaimachine staan en ga ik zo die roze strikjes in elkaar flansen. (Ik hoop dat, als t klaar is, het nog steeds op strikjes lijken en niet op vogelnestjes of zoiets.
Vanmiddag is de generale repetitie en dan gaan we vanavond "draaien"!
Gisteren verliep t oefenen nog niet geheel vlekkeloos bij mister Chang. Hij zei ook eerlijk dat ie " z'n draai nog niet helemaal had gevonden". Ik heb zelf ook nog 'n heel piepklein aandachtspuntje. Ik wil steeds als eerste met mijn hoofd boven het water uitkomen en dat mag dus niet zegt ook mister Chang. Ja, dat competatieve, dat zit er zo ingebakken hè!
Er zijn nog kaartjes voor de voorstelling, met name op de eerste rij. Dus, als je zin hebt..je bent van harte welkom!

Maak er weer een mooie dag van want je weet t he?

Geen dag=hetzelfde?

Xxx

P.s.
Gistermiddag ben ik naar de pier gelopen met mooi uitzicht op de zee!
Op een gegeven moment zag ik een koffietentje waar ze ook lekkere cappuccino verkochten. Ik zat net goed en wel en toen ik zomaar opeens n aapje aan mijn been had hangen. Ik slaakte een gilletje - ja, dat kan ik ook - maar binnen tien minuten waren we vriendjes. Ik bekeek die aap eens goed. Ik weet niet wat die aap heeft gedacht maar ik weet wel wat ik dacht. Ik heb mijn hele leven, maar dan ook in mijn hele leven, nog nooit zo'n verschrikkelijke lieve aap gezien!

Het stikt hier trouwens van de beesten. Als ik 's avonds in bed lig dan lijkt t net of ik in in één of andere kooi in de dierentuin lig. Ik hou de ramen en deuren goed dicht want ik wil geen gedonder in de keet (kooi).
Er is ook n geco hier. Dat beest maakt me een herrie zeg! Ik dacht eerst dat het een papegaai was die een geco imiteerde. Mister Chang zei, geheel onterecht overigens:-), dat ik niet alles weet en dat 't echt n geco is. Ik wil niet t laatste woord hebben maar dan is t wel n geco met een spraakgebrek. Hij zegt met een krachtige mahoniehoutenstem zoiets als Èè..Ö,....Èè..Ô!
Ja hallo, zo kan ik mijzelf ook wel een geco noemen!






  • 18 Mei 2016 - 11:10

    Ineke:

    Hoi Zus,

    Het was weer bulderen van de lach;-) Ik zie het het voor me, jij met mister Chang oefenen.
    Jij, grote vrouw, en hij kleine Aziaat?;-). Maar de eerste lessen synchroonzwemmen hebben
    wij samen gedaan in Turkije. De Turkse medewerkers waren toen zeer onder indruk!!!!!

    Ja, je kunt jezelf wel een geco noemen, maar wel een lieve en gestoorde.
    Blijf deze verslagen schrijven want ik smul ervan. Ik zie weer uit na het volgende. Want je hebt
    me geappt dat je donderdag vertrekt en naar het noorden gaat met de trein.
    Mister Chang zal je missen.

    Ik wens je een fijne treinreis,
    liefs, Ineke xx




  • 18 Mei 2016 - 12:20

    Dicky:

    Wat hebben we weer gelachen.wat ben je een ongelooflijk gek mens.dikke knuffel hoor en een goeie treinreis met hopelijk een groter bed.

  • 18 Mei 2016 - 20:25

    Annita Bonte:

    Hey sister......
    Ik mis die foto van jou en Mr.Chang.Of heb je geen onderwatercamera......
    Nu op naar het noorden.Ik hoop dat je daar weer een hele mooie tijd hebt.
    Goede reis.........

    Liefs,Annita

  • 20 Mei 2016 - 11:16

    Henny:

    Ik was even uit de lucht"" en heb nu weer bij gelezen.Wat een schitterende verhalen Harmien!
    Ik ben gezond jaloers op je.
    Wie is Mr. Chang op de foto waar jullie zitten te eten?
    Klein kjeltie zeker?! ( geef toch niks )

    Goeie reis naar Chiang Mai!

    Dikke knuffel,Henny

  • 20 Mei 2016 - 11:30

    Je Lievelingsdochter:

    Hihi Harmpje!! Wat een lief aapje. Ik zie dit ook helemaal voor me! Ik mis nog een foto van mr Chang!! Xxxx dikke kus Kim

  • 20 Mei 2016 - 21:58

    Marian:

    ik kom eraan, zal m'n roze strik meenemen en mijn waterresistente makeuo!
    lachen zeg maar de voorgangers hebben echt gelijk, WIJ WILLEN MENEER CHANG! in zwembroek met roze strik!
    heerlijk dat je het zo fijn hebt maar je mag ook melden als het even moeilijk is hoor! dan knuffelen we je allemaal op afstand. Hier gaat het leven gewoon door .......

  • 20 Mei 2016 - 22:00

    Lilian :


  • 21 Mei 2016 - 10:18

    Stans:

    Lieve zus,
    Prachtig verhaal! Geniet van je fantasie en humor.
    Hoop dat je een goede reis hebt richting het noorden.
    Morgen is er een documentaire op de tv over Myamar, heb het maar
    even op de familieapp gezet.

    Liefs en het ga je goed,
    Stans

  • 21 Mei 2016 - 22:36

    Annelies :

    Hoi Harmien.
    Het gaat je goed zo te lezen.
    Fijn dat het je zo naar je zin hebt.
    En.... volgens mij gebruik je al je zintuigen.
    Liefs Annelies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

harmien

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 27165

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Thailand/Myanmar

05 September 2010 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: