Boodschap van mister Chang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu Boodschap van mister Chang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu

Boodschap van mister Chang

Blijf op de hoogte en volg harmien

22 Mei 2016 | Thailand, Chiang Mai

Goedemorgen op deze zondagse morgen.

Gisteravond ben ik aangekomen in Chiang Mai na een reis van bijna dertig uur. Ik zou er holderdebolder van worden. Eerst met de bromfiets naar t busstation, daarna een paar uur in de bus en vervolgens een lange treintocht naar Chiang Mai. Het was rustig in de trein. De bedden waren al opgemaakt en enkele gordijntjes zaten al dicht. Het enige wat ik van mensen heb gehoord is af en toe gesnurk. Elke wagon heeft een eigen nummer en daarbij staat er op je ticket een nummer van je stoel. Elke wagon heeft ook een eigen steward. Hij maakt s avonds de bedjes op en haalt ze s morgens weer af. Het is waarschijnlijk ook rustig in de trein omdat er geen alcohol gedronken mag worden.
In Bangkok moest ik ruim twee uur wachten op de trein naar Chiang Mai.
Waarschijnlijk heb ik in de trein iets 'verkeerds' gegeten want ik heb nu buikgriep.
Normaal gesproken ben ik niet zo kinderachtig als mij 'een scheet dwarszit' maar voor nu is het beter om in mijn hotelkamer te blijven.

Omdat de roep om een foto van mister Chang in zijn zwembroek steeds groter werd heb ik mister Chang vanmorgen maar even gebeld.
Ik heb hem verteld dat ik onderzoek doe naar de gedragingen van mensen in Thailand en dat ik ook een verslagje van Ko Phayam en zijn resort heb gemaakt en dat enkele mensen in Nederland nu ook heel nieuwsgierig zijn geworden naar de persoon Chang en met name naar mister Chang in zijn zwembroek.
Het was een hele lange tijd stil aan de telefoon.
(Ik vroeg nog of hij een beetje sneller wilde reageren omdat mij dat allemaal centjes ging kosten).
Mister Chang zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken én zei hij "de mensen in Nederland moeten zich ook geen zorgen maken.
Laat die mensen in Nederland tevreden zijn met wat ze krijgen en accepteren dat je in het leven niet alles kunt krijgen wat je hartje begeert"
Mijn boodschap aan al die mensen is dan ook..."leer omgaan met teleurstellingen".
En hij vervolgde "De westerse maatschappij wil alleen maar meer en meer. Zij willen continue bediend worden, alles moet kunnen, alles willen ze hebben hebben hebben en overal moet een snel antwoord op komen, zij hebben steeds meer honger naar geld en geluk.
"Geluk vinden", zei mister Chang toen, "zit in jezelf".
(Persoonlijk vond ik dat een heeeeeele grooooote boodschap!)
Nou, mister Chang zei ik, ik zal de boodschap doorgeven. "Verder nog iets"?
vroeg ik. "Ja", zei mister Chang, "als zij mij in de zwembroek willen zien dan kunnen zij hier voor € 150,00 per week terecht in dit mooie resort!"
Dus wie belangstelling heeft..ik regel zo voor jullie voor € 200,00 per week een prachtige plek!:-))

O ja, mister Chang vertelde ook nog even tussen "de bedrijven door" dat zijn haan gisteren dood is gegaan. Ik vind dat heel erg zielig voor de drie overgebleven kippen want die hebben nu geen vader?? meer
Die kipjes zijn zooo verschrikkelijk broodmager, en lópen dat ze kunnen!
Ze rennen van hot naar her. Alsof ze achterna gezeten worden of ergens iets gepikt hebben en er dan snel vandoor gaan!
Zo hebben ze die beestjes een paar jaar geleden de kop afgehakt maar ze lopen er nog steeds! Echt karakterkippen noem ik dat. Of in de ontkenningsfase zitten, dat zou ook nog kunnen! Over omgaan met teleurstellingen gesproken!

Maar nu even alle gekheid op een stokje. Genoeg over mister Chang!

Hopelijk ben ik morgen weer fris en fruitig en kan ik deze mooie stad verkennen.
Voor dinsdag heb ik een fietstocht geboekt.
Fijne dag en heel veel liefs

p.s. ik lach me rot om jullie reacties!:-)))






  • 23 Mei 2016 - 01:13

    Jos:

    Lieve Harmien,
    Buikgriep? "Loat oe toch nich griepen" zeggen wij dan hier. Net als die kippen trouwens. De wijze raad van meneer Chang "Geluk zit in jezelf" wordt nu toch heel anders voor jou. Alle geluk komt er uit denk ik. ;-)
    Sterkte ermee. Veel bananen en beschuiten eten (oh nee, beschuiten hebben ze natuurlijk niet).
    Geniet van al het moois. We blijven lachen om je geweldige verhalen!
    Liefs, Jos

  • 23 Mei 2016 - 15:30

    Ineke:

    Wat dacht je? "Ik zal ze een poepie laten ruiken":-) Maar ik heb intussen begrepen dat je
    het weer wat beter gaat met je. Gelukkig maar!
    Je hebt alweer plannen voor de komende dagen.
    En ook heb je al plannen voor als weer terug bent. Ik zou zeggen geniet nu nog maar eerst van
    de komende tijd, en pluk de dag.

    Er zijn nu veel mensen nieuwsgierig naar de plannen. Maar ik zeg niks. Maar het begint met een....S Liefs, en knuffel Ineke

  • 23 Mei 2016 - 16:38

    Stans Bonte:

    Lieve zus,

    Alweer genoten van je prachtig verhaal. Ik vind dat je mij ook je
    toekomstplannen wel mag vertellen anders wordt ik jaloers op zus Ineke.

    Het begint met een S iets met spelen??

    Oke ik hou er over op en hoor het tzt wel. Nu ben je nog daar en
    geniet lekker van al het mooie van Thailand en straks Myamar.

    Dikke kus,
    Stans

  • 25 Mei 2016 - 09:56

    Martine:

    Hi Harmien, ik vroeg me net af of je al verder was gereisd.
    Leuk vverslag, balen van je buikgriep....
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

harmien

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 27115

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Thailand/Myanmar

05 September 2010 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: