Op Ko Phayam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu Op Ko Phayam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu

Op Ko Phayam

Blijf op de hoogte en volg harmien

14 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Ko Phayam is een klein eilandje voor de westkust van Thailand vlakbij de grens met Myanmar.
Het eiland is tien kilometer lang en vijf kilometer breed; de natuur is ongerept met lange stranden en veel jungle op de achtergrond. Ze zeggen dat hier apen en zeldzame vogels leven zoals de neushoornvogel en de zeearend.
Ko Phayam wordt ook wel het laatste paradijs van Thailand genoemd omdat dit eiland nog niet is ingenomen door toeristen.

De plek waar ik nu zit bevalt goed. Het Hippama resort heeft slechts acht bungalows, dus lekker kleinschalig. De eigenaar, mister Chang is een aardige kerel. Je hoeft maar met je vingers te knippen of hij staat al naast je. Kijk, daar hou ik van..gewoon direct luisteren!:-)

Gisteren heb ik hier al wandelend de omgeving verkend. Ik ben naar het strand gelopen via een verhard bospad. Auto's rijden hier niet maar scooters des te meer zo ook op het bospad.
Op het strand aangekomen zag ik vooral en eerst een aantal loslopende honden. Ik probeerde er niet zoveel aandacht aan te schenken.
Ook hier is het uitzicht op zee prachtig met enkele bergen op de achtergrond. .
Ik besloot n hapje te gaan eten bij jj-resort met een restaurant pal aan zee.
Na het eten maakte ik n praatje met de eigenaar. Hij adviseerde mij om op de terugweg een stok mee te nemen voor de honden hier!!
Ik het bos in natuurlijk, gelukkig had ik n Opinel zakmes in m'n tas gestopt, en ik aan de slag om n mooie stok te maken. Het kostte even wat tijd en moeite, maar het resultaat was ernaar. Het leek eigenlijk wel een staf en de ronding was goed gelukt. Al wandelend en zwaaiend ving ik de terugtocht aan.
Halverwege de tocht begon het te schemeren en ik hoorde op verschillende plekken hondengeblaf; het leek wel een hondenhuiluurtje zeg!
Op enig moment liep ik op een plek waar enkele huisjes stonden en voordat ik het in de gaten had, stonden er wel zes blaffende honden om mij heen! Ik bleef stokstijf:-) staan en riep in mijn beste Engels:"Hellup"!..gelukkig schoot mij een oud vrouwtje te hulp door de beesten toe te spreken en toen werd t weer wat rustiger. Ondertussen had ik wel goed de schrik te pakken en stond ik daar, badend in het zweet, met mn zelfgemaakte staf.
Gelukkig stopte er ook n jong stel op een scooter en die vroegen mij of ik een lift wilde. Dat was een heel fijn aanbod. Om er zeker van te zijn dat ik heelhuids weer bij t hippamaresort zou komen, heb ik me heeeel goed aan het stuur vastgehouden, ook al zat ik achterop!:-)

Mister Chang verstaat de kunst om 't zijn gasten goed naar hun zin te lmaken. Hij wil je overal naar toe brengen op zijn scooter en daar heb ik al verschillende keren gebruik van gemaakt.
Gisteravond ben ik met een Spaans stel en mr Chang uit eten geweest. Het eten smaakte wederom voortreffelijk en je betaalt geen drol voor t eten.
Het is leuk om met mensen uit andere landen te praten. Het Spaanse stel heeft n soort bed & breakfast in de Spaanse pyreneeën
mr Chang komt uit het noorden van Thailand en heeft bij Fokker gewerkt. Ik keek zo intelligent mogelijk en zei..by motherfokker?:-) Nee, zei mister Chang..by Fokker in Bangkok. Nou vooruit, zei ik, dat reken ik ook goed!
mr Chang heeft een mooi resort hier met tot nu toe één minpunt. Het is 's nachts veel te warm in de bungalow. Er hangt wel een airco maar die doet 't niet.
Ik zei, " mister Chang, I'll stick the moord in your beautiful bungalow (bron: van Gaal). Ik doe geen oog dicht en als ik geen oog dicht doe, dan ben ik niet blij mister Chang en dan ben jij ook niet blij, dat weet ik zeker"!
Mr Chang zei toen dat hij voor mij de airco aan zou doen maar...ik mocht dat niet tegen de andere gasten vertellen! Ik zeg.."mister Chang..my lips are sealed".! Dus .....ssssstt, niks zeggen hè?

  • 14 Mei 2016 - 10:12

    Matine:

    Je bent al in de richting van het land met de mooie naam:)
    Liefs

  • 14 Mei 2016 - 15:24

    Gerda:

    Lieve Harmien,

    Wat is reizen verrukkelijk vind je ook niet! Je ziet andere dingen, maakt wat mee, en het leven is mooi, mooi, mooi. Ik hoop dat je onverminderd blijft genieten!

    Liefs,
    Gerda

  • 14 Mei 2016 - 23:14

    Dicky:

    Wat een paradijselijk eiland.!!!!!!we hebben even gegoogeld naar de plek waar je verblijft.Dikke knuffel van ons.Berend Jan en Dicky

  • 15 Mei 2016 - 08:06

    Dicky:

    Had nou toch maar die cursus van hondenfluisteraar af gemaakt!!!!!!!!!!

  • 15 Mei 2016 - 18:56

    Lies, Josen Bonnie:

    Lieve Harmien, reizende trien, wat een geweldige verhalen zeg! De gieren vliegen ons door de keel van het lachen. Blijf lekker genieten van alles om je heen. En als je moeite hebt met de taal: dat is vast en zeker snel opgelost na deze Pinksterdagen! Doe de groeten aan de heilige Geest. ;-) Liefs van Lies, Bonnie en Jos uit Almeloooooooo.

  • 15 Mei 2016 - 22:54

    Kees:

    Hoi Harmien,

    Mooie verhalen, elke keer weer geweldig om te lezen! Geniet vooral van al het moois daar!!

  • 15 Mei 2016 - 23:01

    Lies:

    Schattie,
    Are your lips nog steeds sealed?
    Geen wonder dat je afvalt...
    Mooie verhalen en ervaringen van een tot nu toe mooie reis.
    Houden zo!
    Wanneer ga je naar Myramar? Zal ook wel prachtig zijn.
    Mijn Italië vakantie zit er bijna op. Ook Italië is en blijft n prachtland!
    Lekker verder genieten . Ik lees t wel weer.
    Baci lies

  • 16 Mei 2016 - 14:30

    Lisa:

    Hee lieve zuster Harmien,

    Leuke verhalen, beleef het helemaal mee.
    Vergeet niet een keer de zonsondergang te bekijken op het strand, erg mooi!

    Geniet!

  • 17 Mei 2016 - 08:15

    Dimph:

    Hi skatje

    Heerlijk om je avonturen te lezen en.... Ik zie het allemaal heel helder voor me.
    Geniet, leef, liefs en knuffel

  • 17 Mei 2016 - 18:31

    Linda:

    Lieverd je maakt er weer wat van hé................ook daar zullen ze je waarschijnlijk nooit meer vergeten. Haha, geniet ervan en ja hoor gebruik je charmes maar af en toe !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

harmien

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 27112

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Thailand/Myanmar

05 September 2010 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: