Op de fiets door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu Op de fiets door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu

Op de fiets door Bangkok

Blijf op de hoogte en volg harmien

05 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Hallooo daar

Vandaag was een heerlijke dag om te fietsen!
Op een gehuurde mountainbike met Ko van Kesseltours.
Ik zat in een groepje met vier anderen. Twee Nederlandse vrouwen en een echtpaar uit België.
We hadden twee gidsen. Eentje die voor ons fietste en eentje achter ons. Ik voelde me even weer klein en daarnaast was het ook veilig.
Eerst door de vele straatjes van Bangkok. Was echt leuk om te doen. Tussen, voor, achter en langs (voornamelijk) eetkraampjes, voetgangers, vuilnis, scooters, brommers, auto's etc etc. Daarna met de trein richting het oosten en van daaruit weer richting het centrum. Het deel buiten de stad was niet echt bijzonder. De fietspaden zijn smal, hobbelig en ongelijkmatig dus het was een kwestie van goed opletten.
Na de heerlijke lunch zijn we naar n bootje gefietst en hebben we vanaf het water Bangkok bekeken. Het zag er wisselend uit. Krottenwijken, villa's, mooie gebouwen, mooie oude bootjes en op sommige plekken heeel veel vissen (zie foto)
Op een andere foto zie je, tussen de twee gidsen in, majoor Bosshardt!
Vandaag is het feest in de stad. De huidige koning is vandaag zeventig jaar(!) koning. De meeste mensen zijn tevreden over hem wordt gezegd en als je iets negatiefs over de koning zegt dan kun je in de gevangenis belanden. Ik vind de koning dan ook heel erg aardig. Geen lucky tv hier over de koning.
Gisteren had ik geschreven dat Bangkok tien miljoen ineoners heeft. Vandaag hoorde ik dat het er bijna veertien miljoen zijn. Wat kan er toch veel veranderen in één nacht!

Morgen ga ik met de nachttrein naar Champong en dan door naar Ko Tao. Van horen zeggen een heeel mooi eilandje. Lekker ff chillen en niksen:-)

ik wens jullie nog n mooie hemelvaarts- en bevrijdingsdag
dag lieve allemaal

  • 05 Mei 2016 - 18:25

    Berend Jan En Dicky:

    Super leuk om jou verslag te lezen.toevallig hadden we net op internet gelezen dat je fietsen kon huren bij deze maatschappij.Een hele dikke knuffel van ons.

  • 06 Mei 2016 - 09:53

    Ineke:

    Hoi stoere zus,

    Ik geniet van je verslagen en moet lachen om je beeldspraak.
    Een fietser voor je en achter je. Nog net niet een die zei "kuj met Kommn":-)
    En een hoofddoekje op! Hoe moet dat met je haar?

    Je hebt ook al prachtige foto's gemaakt. Zo krijg ik een mooi beeld hoe jij je trip beleeft.
    En zo zullen er nog veel volgen. Geniet lieve zus!

    xxIneke

  • 07 Mei 2016 - 12:17

    Gerda:

    Lieve Harmien,

    Fijn te lezen dat de reis goed is begonnen en dat je zomaar weer een Koningsdag meemaakt. Geniet van de treinreis, en ik hoop dat het chillen en niksen je goed bevallen.

    Liefs,
    Gerda

  • 08 Mei 2016 - 12:32

    Annelies :

    Grut. Lid worden van,vrienden op de fiets, loopt wel erg uit de hand.
    Liefs Annelies

  • 10 Mei 2016 - 16:13

    Martine:

    Hey there....moet altijd aan Daniel loheus denken met .'op de fietse'
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

harmien

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 27162

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Thailand/Myanmar

05 September 2010 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: