Wellness in Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu Wellness in Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu

Wellness in Pai

Blijf op de hoogte en volg harmien

30 Mei 2016 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,
Het heeft even geduurd maar ik ben er weer!
Ik heb een vrij "drukke" week in Pai gehad en daar zaten een aantal hele leuke activiteiten bij!
De Thaise massage was heel prettig en duurde lekker lang, namelijk anderhalf uur. (Blijkbaar kon hij/zij? er niet genoeg van krijgen:-).
Na afloop maakte een collega een foto van de masseuse en mij. Toen zij de foto bekeek schreeuwde zij door de massageruimte "I look like a man".
Ik zei.."geeft toch niks" maar dat begreep ze niet helemaal:-)
Tijdens de massage werd er twee keer naar de masseuse gebeld. Met één hand masseren en met de andere hand blijven bellen. Moet kunnen.

Vervolgens heb ik mij de volgende dag ingeschreven voor een uur yoga.
Ik dacht.."Wellness in de vakantie is ontzettend belangrijk"!
Ik dacht dat yoga een ontspannen moment, een tijd-voor-jezelf-hobby was. Dat je lekker op een matje ligt met een kussentje, lekker luistert naar rustige muziek en dan lekker in slaap sukkelt.
Dat, als je ergens een pijntje voelt, de juf langskomt om je daarvan te "bevrijden". Dat je wordt verwend met theinevrije thee en fruit, dat je tussen de ontspanning door gezellig met elkaar ligt te klessebessen. Zoiets.
Ik kan je vertellen dat de yoga hier keihard bikkelen is!
Armen strekken, benen strekken, in kleermakerszit knieën naar de grond brengen, buik inhouden, "iets" met de heupen en je bekken, handen richting plafond, kin naar voren strekken, schouders laten zakken ga zo maar door. Binnen drie minuten wiist ik niet meer wat links of rechts was, had ik last van valneigingen - wat was ik blij dat de vrouwen aan weerszijden van mij vlechten hadden - en na een kwartier buffelen kwamen drie mensen uit de groep rondom mij heen zitten om mij weer uit de knoop te halen!
Goh, wat was ik misselijk geworden zeg. Ik mezelf weer bij elkaar geraapt - ze doen hier wel veel voor je maar niet àlles - en weer door naar de volgende oefening.
De volgende opdracht was een baloefening. Ik moest met mijn buik over een hele grote ball hangen en dan in balans blijven en dan je armen -heel chique-uitstrekken. (In mijn beleving lukte dat vrij aardig en voelde ik mij een kort ogenblik heel erg lenig!)
Omdat ik mijn vorige oefening behoorlijk verknald had wilde ik heeel graag laten zien dat ik wel iets in mijn mars had,
Ik dacht: "ik rol heeeel lenig over de bal heen, dan onder de bal door en dan weer terug in de beginstand. Een soort toegift.
Zo gezegd, zo gedaan! Ik was in mijn enthousiasme een beetje de trap vergeten en holderdebolder rolde en viel ik -in een hele mooie,gelijkmatige cadans de trap af, de bal heel geconcentreerd vasthoudend . Donders zeer natuurlijk maar ik bleef lachen. Ik raapte de bal op en hield deze heel keurig boven mijn hoofd vast. Kin naar voren, buik ingehouden, schouders laag etc.
De juf stond met de groep bovenaan de trap naar mij te kijken en ik keek naar boven. Allemachtig, wat zeer! 'Mooi he', zei ik tegen de juf en terwijl ik om met me heen keek -om te zien waar ik beland was- zei ik,
"Ach, nu ik hier toch ben, kan ik net zo goed naar 'huis' gaan".
De juf zei dat ze dat een erg goed idee vond en dat ze wel had gezien dat ik wel talent had maar dat t er nog niet helemaal uitkwam.Ik begreep haar volkomen.
Ik groette t gezelschap zo vriendelijk mogelijk en probeerde zo normaal en recht mogelijk naar buiten te lopen.
Onderweg moest ik aan de uitspraak van mijn zwager Harry denken.
"Wa'j als eerste mut weet'n, wu'j as laatste gewaar!"

Omdat ik even helemaal genoeg van de wellness had, ben ik de volgende dagen wat anders gaan doen.
Ik ben n dag met een groep naar de Lod Cave geweest. (Omgeving Pai...googelen maar). Echt heel mooi!. Ik heb wel weer voor vijf jaar stalaktieten en stalagmieten gezien. Ik raak altijd in de knoop.(alweer)
Wie van de twee hangen er ook alweer? ...maar dat maakt helemaal niks uit. Beiden staan mooi:-)
Tijdens deze excursie heb ik een leuke Francaise ontmoet. Agnes uit Marseille.
We hebben n paar dagen met elkaar opgetrokken. Agnes heeft leuke humor dus we hadden gelukkig een hoop lol! Agnes is, netals ik, bang voor die loslopende honden hier. Gelukkig maar, Ik dacht dat ik de enige was hier.
We hebben een hele leuke kookworkshop gevolgd bij Thom, een bevlogen kooklerares. We hebben van 's morgens vroeg tot 's avonds laat staan koken. Thais eten is echt super lekker! Als ik thuis ben ga ik ook Thais koken! Mmmm

Vandaag ben ik weer terug in Chiang Mai en morgen vlieg ik naar Myanmar. Ik hoorde van andere reizigers dat internet daar niet zo goed werkt.
We will see.

Tot de volgende keer en dikke knuffel!

Ik ben zó blij
er zingt
een lied in mij
een heel klein lied
over de liefde
voor het leven

Over een lach
die je
aan anderen kunt geven
en over het krijgen
van een aai
over je bol

kunnen genieten
van die ene
steelse blik
over huppelen
en springen
om alledaagse dingen

geraakt worden
door de speelsheid
van een kind
en durven gillen
van plezier
om'niks'

Een heel klein lied
over de liefde
voor het leven
ik ben zó blij
er zingt
een lied in mij

Xxx Harmien

  • 30 Mei 2016 - 12:03

    Stans Bonte:

    Lieve zus,

    Mooi verhaal wederom. Wat jij dacht wat yoga was, is volgens mij meditatie....
    In iedergeval wel een mooie belevenis, voor herhaling vatbaar in Nederland?
    Yoga heb je in allerlei vormen en maten. Jou ervaring had ik op Terschelling, veel
    te zwaar voor een beginneling en
    nu zit ik op een combi meditatie en rustige yoga oefeningen, meestal op een stoel volgens
    de docent met hetzelfde resultaat.

    Hoop dat je een goede vliegreis hebt naar Myamar en dat we van je kunnen blijven horen.
    Veels te leuk!

    Liefs en knuffel,
    Stans

    Oh ja mooi gedicht!

  • 30 Mei 2016 - 13:14

    Ineke:

    Lieve zus, ik dacht jij vakantie had. Maar na het yogaverhaal is het buffelen:-).
    En de bal in balans en jij uit balans.
    Maar zoals onze zus schrijft, yoga heb je in allerlei vormen en maten.
    En die combi meditatie zou mij ook meer aanspreken. Op een stoel;-)

    Nu op naar Myamar. Ik hoop dat je doorgaat zoveel plezier te hebben en te genieten
    zoals je tot nu toe hebt gedaan!!!

    Ik blijf je volgen en hoop op nog meer smeuïge verhalen.

    Liefs, Ineke xx

  • 30 Mei 2016 - 15:07

    Berend Jan En Dicky:

    We zien het zo voor ons:Harmien in de schildpad houding al stuiterend de trap af om uiteindelijk in de krokodil houding onderaan de trap te belanden.(enig herstel was dan ook wel op zijn plaats)We kunnen ons voorstellen dat je de dag hebt afgesloten met een lekker drankje in de dalende gebonden boekhouding.Dikke knuffel van ons

  • 31 Mei 2016 - 11:52

    Martine:

    Beautiful!
    Je verhaal en je gedicht!
    Ik stuur je viade app even een andere mooie...xxxx


  • 31 Mei 2016 - 11:57

    Annita Bonte:

    Hey zus geweldig weer zo'n prachtig(pijnlijk)verhaal.Ik heb er gelijk een beeld bij;-)
    En het wordt me steeds duidelijker als je terug komt ga je vast een mooi,humoristisch,maar ook serineus
    boek schrijven over al die mooie belevenissen.Blijven genieten lieve schat!!!!!!!

    Liefs,Annita

  • 02 Juni 2016 - 16:32

    Liesbeth:

    Lieverd, Ik word bij van je verhalen en je mooie gedichtje!
    Wat heb je daar een prachtige tijd! Allemaal ervaringen om mee nemen in je rugzakkie.
    Al in de verheug voor thais eten bij jou...
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

harmien

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 27096

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Thailand/Myanmar

05 September 2010 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: