Op de bromfiets door Chumpong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu Op de bromfiets door Chumpong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van harmien bonte - WaarBenJij.nu

Op de bromfiets door Chumpong

Blijf op de hoogte en volg harmien

12 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo daar,
Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties. Daar word ik dan weer blij van!

Gisteren ben ik met de boot uit Koh Tao vertrokken om richting Ranong te gaan en daar te overnachten. Er zijn zoveel reizigers onderweg dat je "gewoon" de mensen met een rugzak kunt volgen. Toen ik met de boot aankwam in Chumpong was mij verteld dat ik met een klein busje naar t busstation zou worden gebracht.
Ik had zelf bedacht om eerst alvast een treinticket te kopen voor volgende week richting Bangkok met als eindbestemming Chiang Mai. Ik wilde er zeker van zijn om n plaats beneden in de trein te krijgen!:-) en dat is gelukt.
Toen ik eenmaal de treintickets gekocht had, zag ik dat ik op moest schieten om de bus naar Ranong te halen. Ik zag ook even geen "rugzakken" meer dus vroeg ik de eerste de beste man op straat of hij me de weg naar t pbusstation kon vertellen. Ik zette de pas er flink in. In de volgende straat zag ik een groepje mensen staan. Ik liep er op af en vroeg wederom naar t busstation. De man van het gezelschap bood aan om me naar t station te brengen voor 40 bath; nou, da's geen geld dacht ik dus ik zei "Yes, please! 40 bath is bijna één euro dus dat moet kunnen:-).
Waar ik niet op had gerekend was dat die man zijn rode bromfietsje tevoorschijn haalde. Een knalrode Zundapp leek het wel, zonder dat gele plaatje. Ik vroeg mij af of ik er met mn grote rugtas (achter) en mn kleine rugtas (vóór mij) wel bij achterop kon. Voordat ik er erg in had zat ik al bij die man achterop z'n brommer. Ik had m stevig bij z'n vet -aan de zijkanten van zijn buik-vastgepakt want ik kon één-twee-drie even niet zo gauw wat anders vinden:-))en daar gingen we. Ik keek nog even achterom naar zijn vrouw(?) maar blijkbaar doet zij t ook altijd op die manier want ze zwaaide nog vriendelijk naar mij. Omdat ik die man duidelijk had gemaakt dat ik op tijd die bus moest halen liet hij er geen gras over groeien! Hij, met een rood helmpje op- deed me sterk aan Bob de Rooij denken met z'n speknek, en ik, zonder helm! vlogen door de straten van Chumpong. Hij scheurde alsof ons leven er vanaf hing. Hij maakte me een paar bochten zeg, allemachtig, daar zou Valentino Rossi nog diep van onder de indruk zijn geweest! Ondertussen begon ik plezier in de rit te krijgen en vroeg ik hem om n "wheelie" te maken. Weet je wat ie zei?! Hij dacht niet dat ie dat voor elkaar zou krijgen met zoveel gewicht op de bromfiets. Nou zeg!:-))
En ik hou niet van speknekken!
Ik dacht er pas aan om n foto van die man te maken toen hij al lang weer uit het zicht was verdwenen. Jammer maar helaasss

Ondertussen heb ik gisteren overnacht in n hotelletje in Ranong en daar lekker op straat bij n stalletje gegeten. Vanmorgen zat ik om 09.00 uur op de speedboot richting Ko Payam waar ik ondertussen alweer een dag heb doorgebracht. Het is mooi hier en ik heb weer n lekker plekkie gevonden.
ik heb begrepen dat, omdat het "low season" is, er veel eettentjes e.d gesloten zijn. Maakt niks uit, ik vermaak me wel. Zwembad bij dit resort en heel veel boeken op de e reader:-)
Ik heb zoveel stekkertjes, snoertjes, kleine stekkers en speciale stekkers bij me..ik heb t beter voor elkaar dan thuis!:-)

Lieve mensen, tot de volgende keer
Dikke smakkerd

  • 12 Mei 2016 - 16:53

    Ineke:

    Hoi lieve zus,

    Alweer een leuk,gezellig en hilarisch verslag. Achter op de brommer, ik zie het voor me:-).
    Daarbij moest ik denken aan het verhaal over je eerste vriendje, ook op de brommer en toen er
    afscheid genomen moest worden, had je de helm nog op:-)

    Je maakt veel mee, en doet dingen waarin je je grenzen overgaat. Hoe stoer is dat!
    Ik hoop nog veel van deze verhalen te mogen ontvangen.

    Liefs, Ineke xx

  • 12 Mei 2016 - 19:14

    Annita Bonte:

    Donders jammer geen foto van die brommer.Ja Ineke dat verhaal van dat eerste vriendje was ik bij.Dat wil zeggen,ik gluurde vanuit het slaapkamerraam en dacht wat een gedoe met zo'n helm op:-)
    Prachtige foto's,geeft een mooie indruk!!!

    Liefs,Annita

  • 12 Mei 2016 - 22:50

    Stans:

    Lieve zus
    Had je nog zo gewaarschuwd" niet met vreemde mannen meegaan". Het is gelukkig goed
    afgelopen. Wat een fantastisch leven heb je nu en wat zie je er goed uit!
    En wat ziet het eten er lekkerrrr uit! Jammie jammie.

    Liefs, Stans

  • 13 Mei 2016 - 10:59

    Dicky:

    Om te gieren van het lachen achterop een brommer.Wat maak jij een bijzondere dingen mee.Dik genieten om jou verhalen steeds te lezen.Ik kijk er elke keer naar uit.Knuffel van Berend Jan en dicky

  • 13 Mei 2016 - 20:38

    Bertus:

    Hoi Harmien,

    Wat leuk om je ervaringen te lezen, ik wordt hier stinkend jaloers op en zou zo achter je aan gaan om dit ook allemaal mee te kunnen maken.
    Ik lees je verhalen zo dat ik weet dat je er met volle teugen van geniet, dit moet je zeker nog tot het einde van je trip blijven doen.
    Je foto's geven een goede weergave van je reis en van wat je mee maakt, jammer genoeg geen foto met je ervaring achterop de brommer, die had ik ook graag gezien.
    Ik blijf je humoristische verhalen volgen en zie uit naar de eerste uitgave van je reisboek :-).
    Nog heel veel plezier en geniet er zoveel mogelijk van.

    Liefs Bertus

  • 13 Mei 2016 - 20:50

    Marja :

    Hoi Harmien. Hartstikke leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Zou klein beetje van je lef willen hebben. Je kunt hierna altijd nog een boek gaan schrijven. Nog veel mooie avonturen gewenst. Liefs. Marja

  • 13 Mei 2016 - 21:36

    Anneke :

    Ha Harmien,
    Wat een gezellig verslag en hilarisch verhaal. Prachtig.
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met je.
    Dikke knuffel en geniet!
    Xxx

  • 13 Mei 2016 - 23:27

    Gineke :

    Lieve Harmien,

    Heb net al je blogs achter elkaar gelezen, wat een leuke verhalen!!
    Wat schrijf je mooi en wat maak je veel dingen mee!
    Geniet ervan en tot je volgende verhaal,

    Dikke kus

  • 14 Mei 2016 - 10:11

    Martine :

    Hahahaha....zie het zo weer voor me.Kun je thuis ook geen blogger worden....of erges in een tijdschrift ee collum krijgen. Kun je geld mee verdienen weet je?

  • 14 Mei 2016 - 17:31

    Linda:

    Lieve Harmien, wat leuk om je verhalen te lezen en zo een beetje een indruk te krijgen van waar je bent en wat voor ervaringen je opdoet. Helemaal geweldig, volgens mij zul jij nog een mooie tijd hebben. Geniet ervan en niet teveel streken uithalen he!

  • 20 Mei 2016 - 17:16

    Wim Van Veen:

    Ha talenta! Mooie verhalen , rausen op een Zundapp?, Valentino Rossie, Vetkwabben en synchroon zwemmen met jawel een roze strik.geweldig!
    Blijf genieten en schrijven en doe die aap of geko of what ever de groeten van me.
    Wim G 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

harmien

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 27106

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 29 Juni 2016

Thailand/Myanmar

05 September 2010 - 30 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: